BEEL BLOG SI
Kako poskrbeti za baterijo?
Ste postali lastnik novega e-kolesa? Verjetno ste že bili deležni različnih in tudi nasprotujočih si mnenj o temu, kako je najbolje ravnati z baterijo. Prodajalci so vam povedali eno, na spletu ste prebrali drugače, prijatelj vam je svetoval naj si baterijo napolnite po vsaki vožnji in spet drugi da jo napolnite le 80%. Pomagali vam bomo z informacijami povzetimi iz znanstvenih člankov in raziskav.
POSTAL SEM LASTNIK NOVEGA ELEKTRIČNEGA KOLESA, KAKO NAJ RAVNAM Z BATERIJO?
Super! Vaše e-kolo ima priložen polnilec, vzamite ga v roke in preverite, da ustreza vašemu kolesu. 36V kolo mora imeti polnilec, ki zmore 42V. če pa imate 48V kolo, mora biti priložen polnilec, ki zmore 54V.
Priložena nova baterija je napolnjena le 50% – 80%. Bodite pozorni, da jo pred prvo vožnjo napolnite. Priklopite polnilec in počakajte, da se rdeča lučka spremeni v zeleno.
ČESA NAJ SE DRŽIM PRI POLNJENJU BATERIJE ZA E-KOLO?
V navodilih proizvajalcev koles, pa tudi po splošnih nasvetih, ki ne upoštevajo znanosti, pogosto piše napolnite jo po vsaki vožnj. Da in ne. Če vam življenjska doba baterije ni toliko pomembna in vam je bolj pomembno, da je kolo vedno na voljo s polno baterijo kadar ga rabite, ga priklopite po vsaki vožnji. Vezje v kontrolerju baterije poskrbi, da se polnilec odklopi ko doseže 100% (42V pri 36V baterijskem sistemu oziroma 54,5V pri 48V baterijskem sistemu). Toda vedite, da z vsakokratnim polnjenjem do 100% zmanjšujete število uporabnih ciklov, preden baterija začne kazati znake degradacije.
Gotovo ste ta pojav opazili pri kateri od vsakdanjih naprav, ki vsebujejo Litij-ionske baterije. Telefoni, prenosni računalniki, tablice. so vse naprave katere navadno polnimo vsaj dnevno. Pri večini se po nekaj letih začne kazati manjša zmogljivost baterije. Toda brez skrbi, tudi v baterijski tehnologiji se razvijajo nove proizvodne metode, iščejo nove zlitine in materiali za shranjevanje baterije. Z vsako iteracijo so učinki staranja malce izboljšani.
KAJ LAHKO STORIM?
Polnite baterijo kadar ni preveč mrzla ali topla. Če ste se ravno vrnili iz 100 kilometerskega kolesarskega izleta in je baterija že na otip topla (četudi toplote morda ne boste čutili skozi plastično ohišje, se je zagotovo segrela), počakajte 30 minut da se ohladi na sobno temperaturo. Idealno tudi ne polnite baterije tako, da ostane napolnjena na 100% več ur ali dnevov. Predvsem pri vsakdanji uporabi kolesa za krajše vožnje, poskrbite da bo baterija napolnjena do 80% preden se odpravite na pot.
Pri polnjenju baterije do 80% ji lahko podvojite življenjsko dobo!
Da je baterija napolnjena do 80% lahko preverite na displayu ali indikatorju baterije na e-kolesu.
KAKO NAJ SHRANIM BATERIJO, KADAR KOLESA NE UPORABLJAM?
Najbolje jo je sneti s kolesa in jo shraniti v prostor s sobno temperaturo pri 50% napolnjenosti. Če to ni možno, se izognite hrambi pri 100% napolnjenosti.
Kemijska degradacija je najmanjša med 30% in 70%.
KAJ ZAGOTOVO ŠKODI BATERIJI?
Vsaka hramba baterije pri 100% napolnjenosti ji škodi. Če pustite baterijo priklopljeno na polnilcu vsako noč, ji boste življenjsko dobo skrajšali na cca. 500 ciklov iz 800-1000 povprečne dobe. S pazljivo uporabo se število ciklov še poviša!
KAKŠEN POLNILEC NAJ UPORABLJAM?
Če se le da, se izogibajte hitrih polnilcev z 8A toka. Velika večina e-koles ima priložene polnilce z 2A ali 4A, kar je čisto sprejemljivo. Če se držimo enostavnega pravila, da baterijo napolnimo (oziroma izpraznimo) do 100% (oz. 0%) v dveh urah ali več, bateriji ne škodimo. Vsako hitrejše polnjenje ali praznjenje baterijo dosti prej iztroši.
Če ste zasledili, da novi električni avtomobili omogočajo veliko hitrejše polnjenje večjih baterij, je to zaradi tega ker uporabljajo najsodobnejše sisteme za nadzor temperature in hlajenje celic ob polnjenju. E-kolesa žal tega še ne omogočajo, ampak tudi 80% v dveh urah ni slabo, kaj ne?
Leave a reply